w

Kasza jaglana i jej niesamowite właściwości

Kasza jaglana to samo zdrowie!

Jest lekkostrawna i bardzo odżywcza. Dostarcza duże ilości lecytyny, która korzystnie wpływa na pamięć i koncentracje. Ma właściwości antywirusowe, zmniejsza stan zapalny błon śluzowych. Zawiera antyoksydanty, które neutralizują wolne rodniki. Kasza jaglana to rewelacyjne źródło witamy E, witamin z grupy B oraz mikro i makroelementów. Zawiera krzemionkę, która wpływa na zdrowy wygląd włosów, skóry i paznokci. Krzem pełni też ważną rolę w mineralizacji kości, zapobiega ich odwapnieniu oraz przyśpiesza regenerację po urazach. Kasza jaglana nie uczula, bo nie zawiera glutenu.

Jak gotować kaszę jaglaną?

Często zdarza się, że po ugotowaniu, kasza ma lekko gorzki smak, a co za tym idzie może zepsuć całe danie. Żeby kasza jaglana nie miała goryczki, przed ugotowaniem należy przelać kaszę jaglaną najpierw zimną, a potem gorącą wodą lub wymoczyć w wodzie przez około godzinę. Podczas gotowania na 1 szklankę kaszy jaglanej przypada 2,5 szklanki wody. Gotujemy, aż kasza wchłonie wodę ( około 15 minut ), a następnie przykrywamy na kilkanaście minut.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Bukiet idealny…

Po kłótni…