w

O czym powinnaś pamiętać, jeśli chcesz otworzyć butik?

Marzysz o własnym sklepie z ubraniami? Butiki internetowe i stacjonarne wciąż cieszą się dużą popularnością. Zanim jednak zabierzesz się do realizacji swoich planów, warto zastanowić się nad najważniejszymi kwestiami. O czym musisz pamiętać, jeśli chcesz otworzyć butik? Podpowiadamy.

Butik stacjonarny czy internetowy?

Planując własny biznes odzieżowy, masz wiele opcji. Obecnie znaczna część handlu przeniosła się do internetu. Nie oznacza to jednak końca stacjonarnych, lokalnych butików. Własny sklep z ubraniami możesz prowadzić tylko w lokalu lub tylko przez internet. Możesz też połączyć oba pomysły i prowadzić sprzedaż stacjonarną i wysyłkową jednocześnie.

Własny butik krok po kroku

Własna firma daje wiele satysfakcji, wymaga jednak też sporo uwagi. Przede wszystkim musisz zastanowić się nad kwestiami formalnymi – formie prowadzenia działalności i sposobem rozliczania. Druga rzecz to kwestie praktyczne. Musisz zaplanować, jak będzie odbywać się sprzedaż w Twoim butiku. Podczas wyznaczania kolejnych etapów organizacyjnych, możesz skorzystać z poniższych podpunktów.

1. Skąd brać towar do butiku?

Przede wszystkim zastanów się, co chcesz sprzedawać. Czy będą to ubrania tworzone przez Ciebie, okoliczną szwalnię, a może importowane z innego kraju? Jeśli jesteś twórcą odzieży damskiej, ważne, by usystematyzować kolekcje i możliwości produkcyjne do swojego planu sprzedaży. W sytuacji, gdy pozyskujesz towar z innych źródeł, musisz zgrać swój harmonogram z dostawami. Jeśli planujesz sklep online, możesz też postawić na dropshipping, czyli model, w którym całą obsługą zamówień zajmuje się hurtowania, a Ty jedynie pozyskujesz klientów.

2. Lokal butiku

Stawiasz na butik w tradycyjnej formie? Podstawą jest więc dobry lokal. Pamiętaj, że jest to wizytówka Twojego sklepu. Jego wygląd może przyciągnąć lub odstraszyć klientów. Zadbaj o nowoczesne wyposażenie i ciekawy wystrój. Atrakcyjny wygląd butiku sprawi, że również produkty w nim oferowane będą wyglądały na ciekawsze. Nie zapomnij dobrze ich wyeksponować – np. na manekinach lub na estetycznych wieszakach. Bardzo ważna jest też kwestia lokalizacji butiku. Zastanów się, czy okolica lokalu sprzyja robieniu zakupów odzieżowych. Jeśli sklep mieści się na uboczu, nie zapomnij o reklamie, która będzie informować, jak do niego dotrzeć.

3. Własna witryna sprzedażowa

Interesuje Cię sprzedaż online? Musisz mieć witrynę, przez którą będziesz sprzedawać. W tym przypadku masz różne opcje. Możesz założyć własny butik online, stawiając stronę internetową. Takie rozwiązanie jest z pewnością najbardziej efektowne z punktu widzenia marki Twojego sklepu. Musisz jednak pamiętać, że jest to kolejny koszt oraz szereg kwestii technicznych, o których musisz pamiętać. Innym, mniej pracochłonnym i dużo tańszym rozwiązaniem (szczególnie na start) jest sprzedaż w marketplace, czyli na platformie internetowej zrzeszającej sprzedawców. Wśród serwisów tego typu mamy takie o ogólnej tematyce (jak Allegro, czy eBay) lub ukierunkowane na sprzedaż ubrań (np. Butik.pl).

Zobacz również: Co mówi o Tobie kolor oczu? Dowiedz się więcej o swojej osobowości!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Naturalne kosmetyki na bazie roślin

domowa pizza

Przepis na najlepszą domową pizze! Poznaj sekret.